2009/07/20

Downing transferi


Şu dönemde haberleri, yazılanları fazla takip edemiyorum. Ama okuduklarımdan, aklımda kalanlar üzerinden bir değerlendirme yapayım, bunlar üzerinden yazıyı şekillendireyim istiyorum.

Stewart Downing yeni bir Zatyiah Knight veya Marlon Harewood mudur? Aston Villa Blog bu şekilde yazmış. Bence James Milner'dır illa ki benzetme yapılacaksa. MON'un sürekli İngiliz oyuncu tercihi bilinç altında çok kötü bi etki yaptı, Downing bu kalibrede bir oyuncu değil. Rotasyona katılacak oyuncu değil Stewart Downing, kadroya derinlik katacak oyuncu. Transferin güzelliklerinden birincisi bu. Bir önceki yazıda bahsetmiştim, kanatlara mutlaka derinlik katacak bir oyuncu gerektiğinden. Ve Bentley'i uygun görmüştüm, ama bununla beraber Downing de kabulüm. İkinci güzellik, Downing'in Ashley Young'dan farklı olarak klasik 4-4-2'nin sol kenar oyuncusu olması. Aynı Milner gibi. Onun kadar atletik değil veya geriye gelip top almıyor, ama yaratıcı, ofansif anlamda oyunu üzerinden şekillendirebilceğiniz, bununla beraber savunma yönünü aksatmayan, dediğim gibi klasik 4-4-2 oyuncusu. Milner gerektiğinde sağ bek gibi kullanılmıştı, ama Downing orta saha gibi kullanılabilir. Hatta forvet olarak da beğendiğini söylemiş Martin O'Neill. Barry'nin de gidişiyle, ilk 11'de olmasa bile yaratıcı bir oyuncunun varlığına ihtiyaç vardı, bu yüzden daha da önemli. Öyleyse Stewart Downing gereken kanat oyuncusu transferidir, Knight değildir, hele ki Cuellar hiç değil (Cuellar'ı savunan biriyim aslında, içinde bulunduğu durumu-ödenen 9.5 milyon sterlini ve alınan verimi kast ediyorum). Ödenen 12 milyon sterlin gereğinden fazladır, orası ayrı. Bu transferle ilgili ironik bir not aktaralım, Downing'i sezonun sondan ikinci maçında sakatlayan Stiliyan Petrov yeni sezonda takımın kaptanlığını yapacak. Petrov, Laursen ve Barry'den daha farklı bir kaptan olacak. Bu iki oyuncu kaptanlık yetileriyle değil de takım içindeki rolleri ve klaslarıyla bunu hak etmişlerdi. Petrov ise taraftarın sevgilisi, oraya buraya koşan, atlayan, zıplayan, mücadele eden, takımın ruhu oyunculardan. Bununla beraber lider nitelikli bir oyuncu değil.

O'Neill transferde panik yapmayacağını söylüyor. Farklı bir açıklama bekliyor muyduk? Hayır. Ama sonrası daha ilgi çekici.
"I think that if you have five quality players in that would be excellent. You're talking about players that could immediately take their place in a decent Premier League side.

"We have enquired about quite a number of people and the ones we would like in I couldn't tell you that we would have anyone in by Thursday."
5 yeni oyuncudan bahsediliyor, benim için şaşırtıcı bir gelişme. Bu açıklamaya rağmen hala ocak transfer dönemine kadar 5 yeni ve açıklamada bahsedildiği üzere takımda hemen yerini alacak, kaliteli oyuncu transferi yapılacağını sanmıyorum. Bu bir tahmin elbet, MON'la transfer geçmişimize bakılarak yapılmış bir tahmin. Transferlerdeki yavaşlık, önünüze belli bir rakam koyduğunuzda, şu kadar oyuncu transfer edilecek dediğinizde sorun yaratacak muhtemelen. 3 transfer olacağını, o kalan 2 tanesinin de ocağa sarkacağını düşünüyorum. Aklımdaki 3 transfer: gerektiğinde sağ açık da oynayabilen sağ bek Kyle Naughton, tecrübeli bir üçüncü stoper -Sylvain Distin?- ve eldekilerden daha farklı bir orta saha transferi, belki de Fabian Delph'di. Martin O'Neill'ın daha önce şu kadar oyuncu alınacak gibi bir açıklamasını hatırlamıyorum bu yaz, sürekli panik yapmadıklarından, sakin hareket ettiklerinden, gerekli yerlerin doldurulacağından bahsetmişti. Ben geçen sene şans bulamayanların gerekli şansları bulacağını, daha dar bir kadroyla başlanıp 2010 başında bir-iki takviyenin yapılacağını, planın bu olduğunu düşünüyordum. Görünen o ki böyle olmayacak, bu 3 oyuncunun yanına bir forvet ve muhtemelen bir sağ açık daha düşünülüyor. Bu sevindirici bir gelişme elbette, bununla beraber transferlerin bu kadar gecikip zaten beklenilen, yazılan isimlerin, beklenilen fiyatlara alınması can sıkıcı oluyor. Mesela yine Downing transferini ele alalım. Kanat transferi için adı geçen 2-3 oyuncudan biriydi, oyuncuyla anlaşamama ve benzeri bir problemin, en azından ciddi bir problemin yaşandığını düşünmüyorum. Öyleyse neden bu kadar gecikiyor? Martin O'Neill'ın tasvip etmediğimiz yöntemlerinden biri bu, ama çok da önemli değil. O'Neill'la alakalı son olarak, Liverpool'u eleştiren şu linki vermek istiyorum. Konuya başından beri doğru, sağduyulu yaklaşmıştı, açıklamasını yine çok doğru buluyorum. Rafa Benitez zaman zaman Sir gibi çıkışlar yapmaya çalışıyor gibi geliyor bana, bu da onlardan biriydi.

3 gün sonra, ayın 24'ünde Peace Cup başlıyor. Beşiktaş'ın katılmasıyla ucundan da olsa takip edebileceğiz maçları. Ucundan da olsa diyorum, Futbol Smart diğer maçları vermiyor. Diğer takımları geçtim, Real Madrid'in bulunduğu bir turnuva Peace Cup. Aston Villa da katılıyor. Takım U21'den gelen oyuncular dahil, tam kadro gidiyor diye biliyorum, şu hazırlık maçlarını izleyebilsek çok iyi olurdu. Ortasahada Petrov'un ikincisinin kadro içinden bulunabileceğini, gelecek 5inci orta sahanın yalnızca diğerlerinden daha farklı özellikli -dikine oynayan, adam eksilten veya çok potansiyelli vs.- kullanılabileceğini düşünüyorum. En azından sezonun yarısı kadar sabredilebilir. Cuellar-Davies ikilisi için de aynı şey geçerli. Peace Cup'ta, ciddi rakiplere karşı defansta ve orta sahadaki ikilinin uyumunu, orta sahanın ofansif anlamdaki performansını görmek isterdim.

Son olarak tüm bu yazılanlardan bağımsız, Man Citeh'in son iki transferi Adebayor ve Tevez de hiç değilse bir paragrafı hak etmeli. City için Santa Cruz'un 18 milyonluk bir yedek olması hiç sorun değil, yani bence değil. Kaka'ya verecekleri parayı bu iki adama, Adebayor ve Tevez'e ödeyerek ellerindeki madeni iyi kullandılar. İkisi de çok çok iyi transferler, hem taraftar hem Arap patronlara gereken futbolcular, yıldız futbolcular. Ne kadar iyi oldukları, ne gibi bir sistemle oynayacaklarına fazla değinmeyeceğim, ama benim için halen bu transferler öncesi 4-3-3'lü takım çok daha net, çok daha oturmuş bir takımdı. Robinho ve SWP'nin ve ayrıca Ireland ve Barry'nin çok güzel oturacağı, daha az şaşaalı, ama daha heyecan veren bir takımdı benim gözümde. Üzerine bir forvet transferi yapılabilirdi yine, Santa Cruz hakkında için tek sorun takımda çıkaracağı olası arızalar olabilirdi ve bir kaliteli defansif orta saha transferi ve belki bir defans elemanıyla iş bitirebilirdi. Şimdilik bu kadar.

Hiç yorum yok: