2009/06/15

Gareth Barry



Barry'nin transferiyle ilgili tavrımı 2 yazı önce belirtmiş, kendimce iyi dile getirebildiğimi düşünmüştüm. Sanırım 3-4 gün önce, veya transferden hemen sonra yayınlanan açıklama mektubunda da olabilir, "Taraftara açıklamamı yaptım, fakat onlara bir özür borcum yok" demişti kaptan. Taraftarın tepkisini çeken her açıklamasıyla benim daha çok sevgi/saygımı kazanıyor açıkçası. 12 yıl hizmet ettim diyor. Bugün yine Birmingham Mail'e konuşmuş. Ben, en beğendiğim üç bölümü taşıyorum buraya.
“I can’t believe any other top players at the club will leave,” he said. “If I was 22 or 23 like Gabby and Ashley I would want to stay at Villa Park. It is different at my age, 28.”

“It is unfair to compare the two clubs. I just wanted something new that excited me,” he said. “Champions League football is very viable for Manchester City."

Barry signed a five-year contract with City but hinted that a similar wage was on offer at Villa: “If I signed a new contract with Villa I would have become a very, very wealthy man,” he said. “It wasn’t about money.”

http://www.birminghammail.net/birmingham-sport/aston-villa-fc/aston-villa-news/2009/06/15/villa-won-t-lose-any-more-star-players-insists-gareth-barry-97319-23879595/
Ben de olayı yeniden özetliyorum öyleyse. Gareth Barry, artık kariyerinin en verimli dönemlerini yaşayacak yaşa geldi. 28 yaşında. Gidip de en verimli dönemlerini 12 yıl hizmet verdiği kulüpte geçirmek istemedi diye bir oyuncuyu suçlayamayız. Kendi de diyor, zaten çok iyi anılarla dolu 12 yıl geçirmiş burada. Eğer artık yeni bir heyecan, yeni bir oluşum arıyorsa yapılması gerekenler yapılıp 12 yılın hatrına sorunsuz bir ayrılık gerekirdi. Bu da yapıldı. İlla ki bir yanlışlıktan bahsedeceksek, City tercihinden değil de bu tercihdeki riskten bahsedelim. Talipler arasında bir Liverpool varken, işler istenildiği gibi gitse bile, Manchester City doğru tercih midir? Bence değil. Fakat eğer ortada bir yanlış varsa da bunun kulüple-sadakatsizlikle alakası yoktur.

* * *

Bentley transferinin resmileştiği ve 1 Temmuz'da açıklanacağı yazıldı. Bi başka Tottenhamlı Huddlestone'un transferiyse ilerki günlerde açıklanacakmış bir başka yere göre. Bentley tam isabet ama Huddlestone fazla hoşuma gitmedi. Sidwell misali, kadro derinliği sağlayan bir rotasyon oyuncusu olur gibi geliyor bana daha çok, bu şekilde alınsa, 3lü orta sahalı dizilimin bozulmadığı ve Barry'nin hala takımda olduğu bi ortamda çok iyi olabilirdi. Bence Petrov'un partneri olarak bi oyuncuda karar kılıp onun üzerine gitmemiz gerekiyor ve bu oyuncu Reo-coker, Sidwell olabilir, Huddlestone olması gerekmiyor. Hatta Barry'nin gelişimine benzer bi seyir izleyen ve Birmingham City'e giderse Cahill gibi çıkış yapması çok olası Craig Gardner'ın üstünde durulabilir (ayrıca bknz: Craig 'The new Gareth Barry' Gardner ve "I can fill Gareth Barry's boots"). Zaten ben Defour'dan başkasını istemiyorum. Defour-Owen-Bentley ve 2 stoper=5 yeni oyuncu, daha fazlasına gerek yok. Hatta Zatyiah ve Harewood da ayrılabilir.

Hiç yorum yok: